Spotify en Kids YouTube kanaal CoComelon gaan samenwerken

AMSTERDAM, 18 januari 2022 — Spotify heeft vandaag een exclusieve meerjarige overeenkomst met CoComelon aangekondigd, een geliefd kids YouTube kanaal dat maandelijks meer dan 4,2 miljard views behaalt. Het kanaal wordt geproduceerd door Moonbug Entertainment

Op 24 januari wordt de podcast-serie CoComelon Storytime gelanceerd met 42 kinderverhalen. Deze zal onder andere bestaan uit originele en exclusieve Spotify shows zoals Gardenkeeper Gus, 100 Cinderellas, en Deep Blue Sea. In de speelse en educatieve verhalen voor het hele gezin zitten positieve levenslessen verweven. De gloednieuwe podcastserie is momenteel beschikbaar in het Engels, Spaans, Duits en Braziliaans Portugees.

Met de samenwerking spelen CoComelon en Spotify in op de groeiende behoefte aan educatieve en vermakelijke content waar families samen naar kunnen luisteren. Het succes van Cocomelon op videoplatforms is onder andere te danken aan de kracht van hun verhaal, dat zich goed laat doorvertalen naar podcasts. Dit zal zowel nieuwe als bestaande luisteraars de kans geven om hun favoriete personages op een geheel nieuwe manier te ervaren.

Over de CoComelon Storytime shows:

• Gardenkeeper Gus verschijnt op 31 januari en richt zich op gezinnen met jonge kinderen. Deze rustige en weldoordachte peuter podcast volgt de avonturen van de 6-jarige Gus en zijn beste eekhoorn vriendje Rel.
  • 100 Cinderellas is een bloemlezing van Assepoester-verhalen uit de hele wereld. Bedoeld voor gezinnen met jonge kinderen en uitermate geschikt voor het slapengaan. 100 Cinderellas wordt op 14 februari gelanceerd.
  • In Deep Blue Sea bezoeken kinderen tijdens de afleveringen een onderwaterlaboratorium in de oceaan, Sea Lab Alpha, waar ze een uitstekend zicht hebben op het zeeleven. De podcast is vanaf 28 februari te beluisteren op Spotify.
We zijn verheugd om deze samenwerking met CoComelon aan te gaan en een reeks aan originele en exclusieve content te produceren voor gezinnen. Dit is een grote overwinning voor ons nu we onze podcastambities blijven uitbreiden en bij te dragen aan de groei van de audio-industrie.Spotify is het enige platform dat over de middelen beschikt die nodig zijn om een partner als CoComelon in staat te stellen verder te groeien en de overstap te maken naar podcasting. Hun populariteit en het vermogen van Spotify om die te verspreiden en te versterken in de audioruimte, vergroten het potentieel voor het bereik van de show. Max Cutler, Head of New Content Initiatives bij Spotify

De shows van CoComelon zijn vanaf 24 januari te vinden op Spotify in de Kids & Family Hub.

---- EINDE PERSBERICHT ----

Over Moonbug Entertainment

Moonbug Entertainment is een geprezen internationaal entertainmentbedrijf dat verantwoordelijk is voor enkele van de populairste kindertitels ter wereld. Moonbug's line-up omvat wereldwijde sensaties CoComelon, Blippi, Little Baby Bum, My Magic Pet Morphle, Supa Strikas, Go Buster, Playtime with Twinkle, Gecko's Garage, ARPO en zoveel meer, beschikbaar in 27 talen. Moonbug is een grootmacht op het gebied van kinderprogrammering met shows op meer dan 100 platforms wereldwijd, waaronder YouTube, Netflix, Hulu, Amazon Prime Video, Sky, Tencent, Youku en Roku. In mei 2020 heeft Tubular Labs Moonbug uitgeroepen tot een van ‘s werelds toonaangevende digitale kinderentertainment bedrijven op basis van het totale aantal bekeken minuten wereldwijd. Moonbug maakt deel uit van Candle Media, een onafhankelijke, creatieve thuisbasis voor cutting-edge, hoge kwaliteit, categorie bepalende merken en franchises. Door het samenbrengen van elite talent dat zich beweegt op de intersectie van inhoud, gemeenschap en commercie, helpt het toonaangevende entertainment bedrijven te positioneren voor versnelde, duurzame groei in de huidige markt en daarbuiten. Candle wordt geleid door haar Co-Chairmen en Co-CEO's, vooraanstaande entertainment executives Kevin Mayer en Tom Staggs, en wordt ondersteund door investeringskapitaal uit fondsen die beheerd worden door Blackstone's belangrijkste private equity business.