SPOTIFY INTENSIVEERT SAMENWERKING MET NIELSEN OM EFFECTIVITEIT EN BEREIK VAN ZIJN INTERNATIONALE ADVERTENTIEPLATFORM TE METEN

Spotify en Nielsen hebben vandaag aangekondigd dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden en Nielsen Brand Effect gaan integreren in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Hierdoor krijgen marketeers de mogelijkheid om hun landelijke advertenties op Spotify te controleren en optimaliseren, om zo meer inzicht te krijgen in de manier waarop hun advertenties worden ontvangen door hun doelgroep.

Door Nielsen Brand Effect te integreren in Spotify kunnen adverteerders zien hoe hun berichten aansluiten bij het publiek en de effectiviteit onderzoeken van campagnes die bedoeld zijn om de merkbekendheid, perceptie en aankoopintentie te vergroten. Door de integratie wordt de blootstelling aan audio-, video- en weergaveformaten op computers, smartphones en andere apparaten die zijn verbonden met internet geregistreerd. Op basis van deze gegevens kunnen marketeers beter geïnformeerd investeren in hun marketingmix en hun campagnes op Spotify verbeteren.

'Allerlei soorten adverteerders zijn vertegenwoordigd op Spotify, omdat ze contact zoeken met consumenten in een omgeving die wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt en vertrouwd wordt,' zegt Brian Benedik, Global Head of Advertising bij Spotify. 'En naarmate ons advertentieplatform volwassener wordt, willen we bewijzen dat Spotify niet alleen ontzettend cool is, maar dat het een waardevol platform is dat een enorme impact kan hebben voor adverteerders. En met de toonaangevende analysetools van Nielsen kunnen we bewijzen hoe groot deze impact precies is.'

'Tegenwoordig moeten marketeers vragen over alle facetten van hun campagnes kunnen beantwoorden en dus zijn we heel blij dat we mogen samenwerken met Spotify om hen meer inzicht te geven in de manier waarop ze campagnes kunnen optimaliseren,' aldus Jessica Hogue, Senior Vice President of Digital Sales bij Nielsen. 'Of het nu gaat om het creatieve formaat, de lengte van een advertentie of de plaatsing, Nielsen Brand Effect geeft adverteerders concrete informatie die gebaseerd is op echte mensen. Hiermee kunnen ze beter geïnformeerde keuzes maken en de waarde van hun investeringen maximaliseren.'

De integratie van Nielsen Brand Effect door Spotify is een nieuwe stap in de samenwerking tussen deze twee bedrijven. De onderneming biedt haar klanten momenteel de mogelijkheid om Nielsen Digital Ad Ratings te gebruiken om het bereik van hun Spotify-campagnes te meten. Daanaast maakt Spotify gebruik van Nielsen Catalina Solutions om de toename van offline verkopen aan te tonen en werkt het met Nielsen Media Lab en Nielsen Consumer Neuroscience om de merkbetrokkenheid van hun publiek te registreren.

OVER NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een wereldwijd bedrijf voor metingen en gegevensanalyse dat het meest complete en vertrouwde beeld geeft van consumenten en markten over de hele wereld. Onze aanpak combineert eigen Nielsen-gegevens met andere gegevensbronnen om klanten over de hele wereld inzicht te geven in huidige en toekomstige trends en hoe ze het beste kunnen inspelen op deze kennis. Nielsen levert al meer dan 90 jaar gegevens en analyses op basis van wetenschappelijke nauwkeurigheid en innovatie, en ontwikkelt voortdurend nieuwe manieren om antwoord te geven op de belangrijkste vragen van de media, de reclame, de detailhandel en de FMCG-sector. Nielsen, een S&P 500-onderneming, is actief in meer dan 100 landen die samen meer dan 90% van de wereldbevolking omvatten. Wilt u meer weten? Bezoek dan onze website: www.nielsen.com.